Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Das Originale der Kopie

E-BookPDFDRM AdobeE-Book
357 Seiten
Deutsch
De Gruytererschienen am29.06.20101. Auflage

The intention of this volume is to investigate into the dimensions of the cultural practice of the copying of ancient art. Copies as the primary the original? that claims to be the secondary are the motor of a range of processes of cultural exchange in which highly varied content and messages were traded and communicated. As products and media of the transformation of antiquity, copies bring to life the circumstances of a seemingly simple reception of antiquity.



Tatjana Bartsch, Marcus Becker, Horst Bredekamp und Charlotte Schreiter, Humboldt-Universität zu Berlin.
mehr
Verfügbare Formate
BuchGebunden
EUR144,95
E-BookPDFDRM AdobeE-Book
EUR144,95

Produkt

Klappentext
The intention of this volume is to investigate into the dimensions of the cultural practice of the copying of ancient art. Copies as the primary the original? that claims to be the secondary are the motor of a range of processes of cultural exchange in which highly varied content and messages were traded and communicated. As products and media of the transformation of antiquity, copies bring to life the circumstances of a seemingly simple reception of antiquity.



Tatjana Bartsch, Marcus Becker, Horst Bredekamp und Charlotte Schreiter, Humboldt-Universität zu Berlin.
Details
Weitere ISBN/GTIN9783110225457
ProduktartE-Book
EinbandartE-Book
FormatPDF
Format HinweisDRM Adobe
FormatE107
Erscheinungsjahr2010
Erscheinungsdatum29.06.2010
Auflage1. Auflage
Reihen-Nr.17
Seiten357 Seiten
SpracheDeutsch
Illustrationen113 b/w ill., 1 b/w tbl.
Artikel-Nr.1031520
Rubriken
Genre9200

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
1;Inhalt;6
2;Vorwort;8
3;Das Originale der Kopie. Eine Einführung;10
4;The Originality of Copies. An Introduction;36
5;Neue Originale. Medienpluralität in der Klassischen Archäologie des 19. Jahrhunderts;56
6;»Figures d´anticquaiges« Frühe Antikenkopien nördlich der Alpen;78
7;Die tröstende Kopie. Antonio Canovas Neue Klassiker und der Napoleonische Kunstraub;100
8;Verweigerte Rezeption. Zur Wirkungsgeschichte der Leda des Timotheos ;126
9;Staging Neoclassicism. Antonio Canova´s Exhibition Strategies for Triumphant Perseus;148
10;Alte und neue Originale . Zu den Marmorergänzungen der Rauch-Werkstatt in der Berliner Antikensammlung;174
11;Original Rom? Das Originale der Rekonstruktion in Piranesis Antichità Romane;200
12;Reconstructing Antiquity in the 1770s: The Decoration of Pliny the Younger´s Villa Maritima in Count Stanislaus K. Potocki´s Vision;232
13;Rubens, the Antique, and Originality Redrawn;258
14;Kopiert und eigenständig. Friedrich Wilhelm Doells Aegyptiaca für das Wörlitzer Pantheon und Martin Gottlieb Klauers Portraitstatue des Fritz von Stein;278
15;A Genre of Copies and Copying? The Eighteenth-Century Portrait Bust and Eighteenth-Century Responses to Antique Sculpture;298
16;Transformationen der Antike in der zeitgenössischen Kunst;322
17;Autorenverzeichnis;338
18;Personenregister;344
19;Ortsregister;350
20;Sachregister;354
mehr

Autor