Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Player Piano and Musical Labor

The Ghost in the Machine
TaschenbuchKartoniert, Paperback
164 Seiten
Englisch
Taylor & Franciserschienen am29.01.2024
By the early twentieth century the machine aesthetic was a well-established and dominant interest that fundamentally transformed musical performance and listening practices.This book explores that shift, examining the rise and fall of the player piano in early twentieth-century society and connecting it to the digital technologies of today.mehr
Verfügbare Formate
BuchGebunden
EUR182,50
TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR49,50
E-BookPDF0 - No protectionE-Book
EUR53,99
E-BookEPUB0 - No protectionE-Book
EUR53,99

Produkt

KlappentextBy the early twentieth century the machine aesthetic was a well-established and dominant interest that fundamentally transformed musical performance and listening practices.This book explores that shift, examining the rise and fall of the player piano in early twentieth-century society and connecting it to the digital technologies of today.
Details
ISBN/GTIN978-0-367-55388-3
ProduktartTaschenbuch
EinbandartKartoniert, Paperback
Erscheinungsjahr2024
Erscheinungsdatum29.01.2024
Seiten164 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht262 g
Illustrationen41 SW-Abb., 17 SW-Fotos, 24 SW-Zeichn.
Artikel-Nr.12831009
Rubriken

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
IntroductionChapter 1: Queue the Roll: Taylorized Labor Practices and Music of the Machine AgeChapter 2: Unveiling the Editor´s Hand: A Sonic Comparison of Rachmaninoff´s C# Minor Prelude on Roll and RecordChapter 3: Phantom Fingers at Work: Selling Mechanized Musical Labor in a Changing Musical MarketplaceChapter 4: Absolute Music and the Player PianoChapter 5: The Player Piano, Revisitedmehr

Autor

Allison Rebecca Wente is Assistant Professor of Music at Elon University, where she teaches Music Theory. Her research focuses on mechanical music, especially the role of the player piano in the early 20th century.
Weitere Artikel von
Wente, Allison Rebecca