Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Reuse, Misuse, Abuse

The Ethics of Audiovisual Appropriation in the Digital Era
TaschenbuchKartoniert, Paperback
232 Seiten
Englisch
Rutgers University Presserschienen am13.11.2020
Every reuse of a preexisting recording is, on some level, a misuse, but not all misuses are necessarily unethical. At the same time, there are other instances in which the misuse shades into abuse. Reuse, Misuse and Abuse surveys the range of contemporary films and videos that appropriate preexisting footage in order to theorize their implications.mehr
Verfügbare Formate
BuchGebunden
EUR159,50
TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR38,50

Produkt

KlappentextEvery reuse of a preexisting recording is, on some level, a misuse, but not all misuses are necessarily unethical. At the same time, there are other instances in which the misuse shades into abuse. Reuse, Misuse and Abuse surveys the range of contemporary films and videos that appropriate preexisting footage in order to theorize their implications.
Details
ISBN/GTIN978-0-8135-9926-7
ProduktartTaschenbuch
EinbandartKartoniert, Paperback
Erscheinungsjahr2020
Erscheinungsdatum13.11.2020
Seiten232 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 154 mm, Höhe 228 mm, Dicke 17 mm
Gewicht324 g
Artikel-Nr.56066987

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
Contents Introduction    Reuse, Misuse, Abuse 1          (Re)exposing Intimate Traces 2          Speaking through Others 3          Dislocating the Hegemonic Gaze 4          Reframing the Perpetrator s Gaze 5          Abusing Images Filmography Acknowledgements Bibliography   Indexmehr

Autor

JAIMIE BARON is an associate professor of film studies at the University of Alberta. She is the author of The Archive Effect: Found Footage and the Audiovisual Experience of History and numerous journal articles and book chapters. She is the director of the Festival of (In)appropriation and co-editor of Docalogue.