Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Visual Music Film

Previously published in hardcover
BuchKartoniert, Paperback
216 Seiten
Englisch
Springer Palgrave Macmillanerschienen am14.02.20181st ed. 2015
Adopting an interdisciplinary approach, The Visual Music Film explores the concept and expression of musicality in the visual music film, in which visual presentations are given musical attributes such as rhythmical form, structure and harmony.mehr
Verfügbare Formate
BuchGebunden
EUR162,50
BuchKartoniert, Paperback
EUR149,79
E-BookPDF1 - PDF WatermarkE-Book
EUR139,09

Produkt

KlappentextAdopting an interdisciplinary approach, The Visual Music Film explores the concept and expression of musicality in the visual music film, in which visual presentations are given musical attributes such as rhythmical form, structure and harmony.
Details
ISBN/GTIN978-1-349-57860-3
ProduktartBuch
EinbandartKartoniert, Paperback
Erscheinungsjahr2018
Erscheinungsdatum14.02.2018
Auflage1st ed. 2015
Seiten216 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht293 g
IllustrationenIX, 216 p.
Artikel-Nr.38249909
Rubriken

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
List of FiguresList of TablesAcknowledgements Introduction 1. Questions of Attribution and Contribution: What Constitutes a Visual Music Film? 2. The Formal Absolute in the Visual Music Film 3. The Spiritual Absolute in the Visual Music Film 4. Experimentation and Technological Innovation 5. Conceptions of Harmony in the Work of John Whitney Conclusion Bibliography Indexmehr

Autor

Dr. Aimee Mollaghan is a senior lecturer and the programme leader for undergraduate Film Studies and Film Studies with Film Production at Edge Hill University in England. Her research interests focus on interdisciplinary explorations of sound and music in film and animation and she has published several book chapters and articles in this area. She is also the reviews editor for animation: an interdisciplinary journal.