Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Film in the Anthropocene

Philosophy, Ecology, and Cybernetics - Previously published in hardcover
BuchKartoniert, Paperback
341 Seiten
Englisch
Springererschienen am19.01.2019Softcover reprint of the original 1st ed. 2018
This book provides an interdisciplinary analysis of film in the context of the Anthropocene: the new geological era in which human beings have collectively become a force of nature.mehr
Verfügbare Formate
BuchKartoniert, Paperback
EUR64,19
BuchGebunden
EUR90,94
E-BookPDF1 - PDF WatermarkE-Book
EUR64,19

Produkt

KlappentextThis book provides an interdisciplinary analysis of film in the context of the Anthropocene: the new geological era in which human beings have collectively become a force of nature.
Details
ISBN/GTIN978-3-030-06569-0
ProduktartBuch
EinbandartKartoniert, Paperback
Verlag
Erscheinungsjahr2019
Erscheinungsdatum19.01.2019
AuflageSoftcover reprint of the original 1st ed. 2018
Seiten341 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht465 g
IllustrationenXIV, 341 p. 2 illus.
Artikel-Nr.52006983

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
1. Introduction: Stepping into the Play Frame-Cinema as Mammalian Communication.- 2. Janus´s Celluloid and Digital Faces: The Existential Cyborg-AutopoieÌsis in Christopher Nolan´s Memento.- 3. Documentary Intertext: Robert Gardner´s Dead Birds 1964.- 4. Cinema´s Historical Incarnations: Traveling the Möbius Strip of Biotime in Cloud Atlas.- 5. Documentary Intertext: John Marshall, The Hunters 1957.- 6. Janus East and West: Multicultural Polyvocality-Trinh Minh-ha´s The Fourth Dimension and The Digital Film.- 7. Documentary Intertext: Trance and Dance in Bali 1951.- 8. Janus´s Interspecies Faces: Biomorphic Transformations in the Ecology of Mind in James Cameron´s Avatar.- 9. Documentary Intertext: André Singer´s and J. Stephen Lansing´s The Goddess and the Computer 1988.- 10. Conclusion: Toward a Transdisciplinary Critical Theory of Film.mehr
Kritik
"Graduate students, scholars and professionals interested film and addressing problems posed by the rising Anthropocene might find this book useful in providing ways to think outside the box and expand thinking to be more inclusive." (Morgan Danker, CBQ Communication Booknotes Quarterly, Vol. 51 (3-4), 2020)mehr