Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Entertainment Computing - ICEC 2015

14th International Conference, ICEC 2015, Trondheim, Norway, September 29 - Ocotober 2, 2015, Proceedings
BuchKartoniert, Paperback
583 Seiten
Englisch
Springererschienen am23.09.20151st ed. 2015
This book constitutes the refereed proceedings of the14th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2015, held inTrondheim, Norway, in September/October 2015.The 26 full papers, 6 short papers, 16 posters, 6 demosand 6 workshops/tutorial descriptions presented were carefully reviewed andselected from 106 submissions. The multidisciplinary nature of EntertainmentComputing is reflected by the papers. They focus on computer games; seriousgames for learning; interactive games; design and evaluation methods forEntertainment Computing; digital storytelling; games for health and well-being;digital art and installations; artificial intelligence and machine learning forentertainment; interactive television and entertainment.mehr
Verfügbare Formate
BuchKartoniert, Paperback
EUR53,49
E-BookPDF1 - PDF WatermarkE-Book
EUR53,49

Produkt

KlappentextThis book constitutes the refereed proceedings of the14th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2015, held inTrondheim, Norway, in September/October 2015.The 26 full papers, 6 short papers, 16 posters, 6 demosand 6 workshops/tutorial descriptions presented were carefully reviewed andselected from 106 submissions. The multidisciplinary nature of EntertainmentComputing is reflected by the papers. They focus on computer games; seriousgames for learning; interactive games; design and evaluation methods forEntertainment Computing; digital storytelling; games for health and well-being;digital art and installations; artificial intelligence and machine learning forentertainment; interactive television and entertainment.
Details
ISBN/GTIN978-3-319-24588-1
ProduktartBuch
EinbandartKartoniert, Paperback
Verlag
Erscheinungsjahr2015
Erscheinungsdatum23.09.2015
Auflage1st ed. 2015
Seiten583 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht934 g
IllustrationenXVI, 583 p. 168 illus. in color.
Artikel-Nr.15620780

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
Computer games.- Serious games for learning.- Interactive games.- Design and evaluation methods for Entertainment Computing; Digital storytelling.- Games for health and well-being.- Digital art and installations; Artificial intelligence and machine learning for entertainment.- Interactive television and entertainment.mehr

Schlagworte

Autor

Rainer Malaka ist Professor für Digitale Medien und lehrt an der Universität Bremen. Neben seinem Schwerpunkt Medieninformatik lehrt und forscht er auch auf Bereichen der künstlichen Intelligenz, der interaktiven Systeme und des maschinellen Lernens. Als Preisträger des 'Klaus Tschira Preises für Verständliche Wissenschaft' ist ihm die verständliche Vermittlung wissenschaftlicher Inhalte ein besonderes Anliegen.