Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Einband grossTracking Color in Cinema and Art
ISBN/GTIN

Tracking Color in Cinema and Art

E-BookEPUBDRM AdobeE-Book
376 Seiten
Englisch
Taylor & Franciserschienen am30.10.2017
This book develops a compelling framework from which to understand the mobility of color in art and mind, where color impressions are seen through, and even governed by, patterns of ordinary language use, schemata, memories, and narrative.mehr
Verfügbare Formate
TaschenbuchKartoniert, Paperback
EUR51,00
E-BookPDFDRM AdobeE-Book
EUR53,99
E-BookEPUBDRM AdobeE-Book
EUR53,99

Produkt

KlappentextThis book develops a compelling framework from which to understand the mobility of color in art and mind, where color impressions are seen through, and even governed by, patterns of ordinary language use, schemata, memories, and narrative.
Details
Weitere ISBN/GTIN9781315317489
ProduktartE-Book
EinbandartE-Book
FormatEPUB
Format HinweisDRM Adobe
FormatE101
Erscheinungsjahr2017
Erscheinungsdatum30.10.2017
Seiten376 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigrösse7943 Kbytes
Illustrationen20 schwarz-weiße Abbildungen, 2 schwarz-weiße und 18 farbige Fotos
Artikel-Nr.4912685
Rubriken
Genre9200

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
Preface

1. Introduction and Overview

2. Living with Chromophilia

3. Stand or Track?

4. What's in White?

5. Making it Color-Full

6. Musical Hues: Color Harmony

7. Track this Color (in Place)

8. Track that Color (in Movement)

9. Summary

10. Conclusion
mehr

Autor

Edward Branigan is Professor Emeritus in the Department of Film and Media Studies at the University of California, Santa Barbara. He is the author of Projecting a Camera: Language-Games in Film Theory; Narrative Comprehension and Film; and Point of View in the Cinema: A Theory of Narration and Subjectivity in Classical Film. With Warren Buckland, he is the editor of The Routledge Encyclopedia of Film Theory. With Charles Wolfe, he is the general editor of the American Film Institute Film Readers series.