Hugendubel.info - Die B2B Online-Buchhandlung 

Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Techniques for Computer Graphics

BuchGebunden
512 Seiten
Englisch
Springererschienen am31.10.2001
Reviews 8 key areas which are focal points for current de-velopments. Theseare Design, Modeling, Image Generatiion,Workstations, VLSI, HCI, Graphics Standards, and ElectronicDocumentation.mehr
Verfügbare Formate
BuchGebunden
EUR85,55
BuchKartoniert, Paperback
EUR53,49

Produkt

KlappentextReviews 8 key areas which are focal points for current de-velopments. Theseare Design, Modeling, Image Generatiion,Workstations, VLSI, HCI, Graphics Standards, and ElectronicDocumentation.
ZusammenfassungPapers for an International Summer Institute on the State of the Art Computer Graphics, held at the University of Stirling, Scotland, Summer 1986. Sponsored by the British Computer Soc. Computer Graphics and Display Group and theComputer Graphics Soc.
Details
ISBN/GTIN978-0-387-96492-8
ProduktartBuch
EinbandartGebunden
Verlag
Erscheinungsjahr2001
Erscheinungsdatum31.10.2001
Seiten512 Seiten
SpracheEnglisch
Gewicht1295 g
Illustrationen368 Tabellen
Artikel-Nr.13603371

Inhalt/Kritik

Inhaltsverzeichnis
1 Design.- Computer Graphics in Design.- Design in Computer Graphics: A Plea for Visual Literacy.- 2 Modeling.- Computational Geometry and Software Engineering: Towards a Geometric Computing Environment.- The Model for Graphics.- The Beta Spline.- A Model Driven Approach to CAD and Graphic Communication Networks.- Understanding the Preparation and Analysis of Solid Models.- 3.- The Use of Spatial Coherence in Ray Tracing.- Color Reproduction and Illumination Models.- 4 Workstations.- Advanced Engineering/Scientific Graphic Workstations.- 5 Hardware.- VLSI for Graphics.- Specialised Hardware for Computer Graphics.- Polygon Processing for VLSI Pattern Generation.- 6 Human-Computer Interface.- Human Factors of Input and Output Devices.- HCI and Research and Development in User Interface Design.- 7 Graphics Standards.- R & D-Issues and Trends Consequent Upon GKS and Related Standards.- 8 Documentation.- On-line Documentation.- Document Structures for Integrated Text and Graphics.- Author Biographies.mehr